Pier Pressure

Detta mail trillade in i min inkorg för några dagar sen, och självklart ska vi hjälpa till, eller hur?
De vill alltså ha hjälp med att rösta på McFly till festivalen Pier Pressure (jag lägger in mailet så får ni läsa själva!)


Här är länken för att rösta :
http://www.pierpressure.se/onskaartister.asp

Det går att rösta på samma band flera gången så skriv McFly mer än en gång!

"Hej!

I göteborg finns en endagsfestival som heter Pier Pressure. På Pier Pressures hemsida kan man önska artister och McFLY finns med bland dem att önska.. Man kan även se hur många det är som har röstat vilket gör det lättare att se hur stor chans det är att de hamnar högt upp på listan.

Paramore hamnade längst upp på listan och nu ska de delta i festivalen, vilket betyder att det hjälper att rösta!

Det skulle vara hur underbart som helst ifall vi lyckades få McFLY att hamna långt upp på listan men för att lyckas behöver vi all hjälp vi kan få. Därför undrar vi om du skulle kunna tänka dig att skriva om detta på din blogg?? :)

Du kan läsa vad vi skrev här: http://mcflucrew.blogspot.com/2010/03/pier-pressure-2010.html

Tack för att du tog dig tid att läsa!
xxxxx McFluCrew"



Kommentarer
Postat av: HANNA

Visst, detta skulle kunna funka men jag säger bara lycka till för de under arton (som jag antar är majoriteten som lyssnar på mcfly är) att lyckas övertala sina föräldrar att få gå på festival... Hade jag varit fjorton och sagt till mina föräldrar att jag ville åka till göteborg, 7 timmar härifrån, i sommar för att gå på en festival och bo i en husvagn/tält för ett enda band där biljetterna kostar 700 spänn kan jag ju säga att de skulle tro jag var från vettet.



Nu är jag arton, men jag vill ändå inte, även fast jag lyssnat på dom sen tidiga tonåren och har velat se dem live i år och dar, inte rösta hit dem. Mycket för jag vet att de flesta andra inte skulle kunna gå, och jag vet att hade jag varit för ung och jag hade vetat att McFly skulle spela här utan att jag kunde gå hade jag blivit förtvivlad. Det hade faktiskt varit ännu värre än om de inte kom hit alls. Jättekonstigt, men så fungerar jag.



Så jag hoppas fortfarande att de nån gång i den närmaste framtiden har en riktig konsert på ett ställe relativt nära till ett rimligt pris istället så så många som möjligt har chansen att se sina idoler. För hur kul skulle det egentligen vara att se dom spela några låtar på en festival med massa onyktra människor omkring sig som inte bryr sig ett skit om musiken utan bara är där för att festa? Inte värt 700 spänn + resa & boende... Hellre vänta lite längre på en riktigt konsert med hundratals fullblodiga fans hoppandes och sjungades omkring sig istället.



Den som väntar på någon gott...;)

2010-03-27 @ 19:53:18
URL: http://hannastahl.blogg.se/
Postat av: Becca

HANNA: Hej! Jag tänkte bara reda ut lite grejer här...



Pier Pressure är en ENDAGSFESTIVAL, det betyder att den pågår i en dag! Om du bor i Stockholm så kommer det att gå en festivalbuss ner till Göteborg på morgonen och sen åker du hem med bussen på kvällen. Alltså inget boende i tält och festande!



Dessutom behöver den här omröstningen inte vara ett sätt att få hit McFLY utan det kan helt enkelt vara ett sätt att visa att de faktiskt har fans här i Sverige...



Skriv inte något innan du har kolla upp om det faktiskt stämmer, det är inte schysst mot de som faktiskt försöker göra något för att få hit McFLY.



Väntar du för länge så kan det bli för sent... ;)

2010-03-27 @ 20:43:57
Postat av: Jonna

ÄGD!

2010-03-29 @ 14:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0