The long way.

Tjenare hörrni, det var ett tag sen jag skrev, I know !   (Gymnasiet är ingen dans på rosor och tyvärr har det blivit så att jag faktiskt behöver plugga emellanåt).

Nu är det så att jag har bestämt mig för att skriva ett inlägg om de allra flesta band man borde veta vilka de är i samband med McFLY (förhoppningsvis vet de flesta redan detta men uppdatering skadar aldrig!)

Först och främst hoppas jag att alla vet vilka Busted är, bandet var aktivt mellan 01-05 och bestod av de tre medlemmarna James Bourne, Matt Willis och Charlie Simpson.
Efter the break-up startade James Bourne samma år bandet Son of Dork, som nu till min stora sorg har runnit ut i sanden, bandet bestod till en början av de 5 medlemmarna James Bourne, Dave Williams (som dock efter bråk med JB lämnade bandet och skickade ut ett falskt meddelande från bandets myspace om att det hade splittrats), Steve Rushton, Danny Hall och Chris Leonard.
Efter att Dave lämnade gick allt utför och även Steve (som nu är solosångare och aktuell i Hannah Montana filmen) och Chris lämnade bandet.
James, som har skrivit många låtar till McFLY tillsammans med Tom är även han nu solosångare och ska snart släppa sitt första soloalbum.
Matt Willis har sedan Busted-uppbrottet sjungt solo och gifte sig nyligen och samtliga killar i McFLY var där.

Charlie joinade bandet Fightstar och har sedan dess blivit rocksnubbe och har inte längre någon direkt "anknytning" till McFLY.
McFLY sjöng låten Chills in the Evening med pojkbandet V.
Genom att det lite rockigare bandet Elliot Minor var förband för McFLY förra året på Wembley har många fått upp ögonen för dem, dock håller de just nu på att slå McFLY i 'Best-band' kategorin så jag hoppas ni alla röstar, många gånger ! http://promo.kerrang.com/kerrang/kerrangpoll2008/

Andra band/sångare som man kan säga har påverkat McFLY är Beatles (vars låtar de har gjort många covers på), Bruce Springsteen, Queen och i Doug's fall Blink
Och som jag hoppas att ni vet finns Blink inte längre utan medlemmarna är uppdelade i banden Angels and Airwaves & +44, helt klart värda att lyssna på !

Som ni förstår har jag inte tagit med alla band, men det var ju iallafall lite basic stuff, ha det så bra!
Och fanficen kommer, jag lovar :]

Till er som ska till Wembley, lägg till min msn så bestämmer vi någonstans vi kan träffas innan?
[email protected]

Ha det bäst!
xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0