Fanficen del 4

De kommer snart tillbaka med armarna fulla av halvflottiga påsar.


•-          Danny, den här är till dig, extra allt, plusmeny och extra cheeseburgare, säger Cissi och skrattar åt den sura blicken hon får tillbaka.


Emilia kollar på henne.


•-          Asså, jag får säga så eftersom han är min bästa kompis, säger Cissi och ler mot Emilia.

•-          Bästa kompis in my ass, mumlar Danny lite tyst och kollar ner i sin matpåse.

•-          Jag är i alla fall snäll mot Harry, säger Josse och räcker fram hans påse till honom.

•-          Åh dricka, säger Harry och tar genast upp muggen.... Men vad i helvete, säger han snabbt och drar av locket, har du köpt mjölk åt mig Josse!?!?

•-          Hahah, förlåt, jag kunde faktiskt inte låta bli, svarar Josse och tar själv en slurk av sin cola.


Efter de ätit upp sin mat börjar de alla packa för att åka till konserten.


•-          Jag har sett fram emot det här jättelänge, säger Monika och skäms lite när hon ser hur alla förutom Emilia stirrar konstigt på henne.

•-          Det är inte så mycket att se, säger Josse och Cissi i kör och skrattar.

•-          Oj tack för den tjejer, då kanske det finns några som inte behöver sina backstage pass längre, säger Tom och försöker låta så seriös som möjligt.

•-          Jotack, dem kan vi behålla, går alltid att sälja i värsta fall, skrattar Cissi och ruffsar till Dannys hår.

•-          Hey! Jag har faktiskt fixat det här, säger han och försöker borsta till det i spegeln.

•-          Nej, vi är faktiskt väldigt tacksamma, säger Josse.

•-          Jag håller faktiskt med, svarar Cissi, Danny, du är alltid så seriös, och så lätt att prata allvarliga saker med och ... haha nej jag skojade bara! Men du är en väldigt bra kompis Dan.

•-          Bäst för dig, svarar Danny och kastar sig på henne så hon flyger in i väggen.


Alla skrattar när Danny inser att han råkat köra in handen i väggen och börjar hoppa runt i rummet och svära.

Emilia och Monika står med stora ögon bakom scenen tillsammans med Natta, Cissi och Josse och sjunger med till Down Goes Another One.
Emilia inser precis att hon har fått mycket mer än allt hon önskade sig av den här resan, nja, hon skulle kunna ta Dougie också, tänker hon för sig själv och ler.


•-          Blev ni nöjda tjejer, frågar Danny när killarna spelat klart och ljudet av något som låter som miljontals applåder fortfarande hörs i bakgrunden.

•-          Ni var jättebra! Säger Monika och Emilia i kör och ler lite extra stort.

•-          Det här kunde inte ha varit en bättre resa, tack, säger Monika och ser tacksamt på de 4 killarna.

•-          Det finns kanske något som skulle kunna göra allt ännu bättre, säger Dougie och tvekar lite nervöst när han ser att alla stirrar på honom.


Sedan går han fram till Emilia och ger henne en lätt kyss på munnen.

•-          Jag tänkte att jag kanske skulle vänta, men vi har ju inte all tid i världen, så jag tänkte ... att ju snabbare jag visade att jag gillade dig desto bättre, säger han och ler lite blygt.

Emilia vet inte vad hon ska säga, hon bara stirrar upp på honom först, sen ler hon och drar ner hans huvud och låter hans läppar möta hennes igen.

•-          Woaaaah, alla applåderar och busvisslar, och Emilia drar sig efter ett tag ifrån honom och torkar sig lite försiktigt runt munnen.

•-          Jag tycker det var en bra idé att du gjorde det, säger hon och stryker lite hår ur pannan på Dougie.

Dagarna som går lär de känna varandra ännu bättre, Emilia och Monika stannar kvar i England för att gå i skolan där och sedan utbilda sig bartenders (på så vis behöver de inte åka hem förrän om ett låååångt tag). Emilia kan stolt kalla sig för Dougie Poynters flickvän och kompis till resten av McFLY.

Monika blir inte heller ensam, dagen efter konserten träffar hon Steve Rushton, f.d medlem i Son of Dork och de börjar efter ett tag att dejta.

De alla kompisarna bestämmer sig för att köpa lägenheter bredvid varandra i ett höghus och har därför alltid nära till varandra. Steve flyttar efter ett tag in tillsammans med Monika.

Emilia och Monika har fått sina drömliv, och trots att de varje dag inte kan träffa sina föräldrar och syskon har de faktiskt fått en ny del av sina familjer genom att åka till England.


•-          Ja hörrni, säger Dougie när de allihopa sitter i vardagsrummet hos honom och Emilia och ser på Just My Luck (som flickorna har tvingat tills sig och pojkarna skäms för).

•-          Ja hörrni vadå? Frågar Danny samtidigt som han mular in en näve popcorn i munnen.

•-          Ja, vem trodde att 10 ungdomar kunde bilda en familj, säger han och ser sig omkring på de alla.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

den va jättebra!! awwwDougie<3:]]

2008-12-13 @ 17:33:21
URL: http://rimh.blogg.se/
Postat av: Martina

Hahahaha, bartender :D Du är helt inne på det alltså ^^

2008-12-21 @ 22:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0