Något nödvändigt att ta upp

Det finns ett ämne vi har valt att inte ta upp på bloggen men som dock börjar kännas nödvändigt (speciellt eftersom de flesta förmodligen inte börjar hata mig nu när de inser vad som var rätt och fel).

Det jag vill nämna är bloggen Get McFLY to Sweden , många av er har förmodligen läst den eller i alla fall hört talas om deras senaste stora ämne. De har nämligen sagt sig ha kontakt med någon vid namn Martin som jobbar på Live Nation som sagt att det skulle vara möjligt att få hit McFLY den 7 november.
Nu har de sagt att han talat om att det är näst intill omöjligt att marknadsföra en konsert på så kort tiden (I told you so?), deras ursäkt var också 'skyll på ekonomin och Sverige' och det tänker jag inte ens kommentera för det måste vara dem dummaste och mest osanna förklaring jag någonsin hört. Ooch jag hoppas för allt i världen att ingen av er läsare trodde att det kunde vara möjligt.

Låt mig skriva ett x-antal anledningar varför;

- VARFÖR skulle det endast vara 2 tjejer i hela Sverige som fick reda på att dem skulle komma hit?
- Det tar väldigt mycket längre tid än en och en halv månad att marknadsföra en konsert.
- Till UCAP släpptes biljetterna 2 månader innan, till denna skulle de då ha släppts... när?
- Darren har sagt att de planerar att komma till Skandinavien NÄSTA år, inte i år.
- De har precis avslutat en Europa turné , varför skulle dem komma till Sverige lite snabbt efter den?
- De håller på att spela in och fixa sitt nya album, vilket gör att de inte åker iväg igen.
- Alla gig och liknande de ska spela dyker upp på deras myspace INNAN de hamnar någon annanstans.

Så snälla tro inte på allt ni hör och om ni läser något fråga oss, fråga någon annan vad som helst, men börja inte sprida saker som ni inte har någon aning om. Det har fått hela fucking McFLY-Sverige (förutom de fans som faktiskt åker till andra länder för att se dem, för jag har inte hört en enda av dessa som trott på det) att få rabies och tro att McFLY seriöst kommer komma hit för att två flickor säger så, 2 månader innan den påstådda konserten skulle ägt rum? Som jag delade med mig på min twitter när allt det här blev känt 'Here's a pound go buy yourself a clue.



 Till alla er som har lite kvar i huvudet och dels inte blir sura över det här inlägget, jag säger som det är och det finns ingen anledning till att bli sur över det. Och till er som faktiskt har lite logik kvar och inser att vi ett tag till får fortsätta åka utomlands för det älskade McFLY, grattis.
Till er alla, snälla snälla snälla, tro mig jag om någon vet exakt hur underbart och härligt det är att se McFLY och hur gärna folk vill att det kommer hit, men tänk logiskt!

puss på er.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Här hålls det med fullt ut, om det som skrivs!

Riktiga fans köper skivorna och konsertbiljetterna som redan finns för att stötta bandet istället för att gnälla över att de inte kommer och besöker oss här i vårt fnuttiga lilla land.

2009-10-07 @ 00:08:21
URL: http://gotanapalmheart.blogg.se/
Postat av: Johanna

Asså jag tror verkligen på att de har försökt och att "Martin" som de har kontaktat föreslog ett datum men sen så håller jag med om att det är orlimmligt att de skulle komma just nu istället för nästa år, eftersom de håller på med ett nytt album och så. Jag håller med om de flesta av dina anledningar utom den första eftersom det var på samma sätt de första spelningarna i Holland kom ut, genom att det är några fans som har kontakt med konsertarrangörer.



Jag kan inte säga att jag blev helt övertygad om att de skulle komma hit, men det är klart att man hoppas, och jag är ett av de fans som åker till andra länder för att se dom. Men jag har också hört att de har planer på 2010 så jag fortsätter hoppas.

2009-10-07 @ 08:23:27
URL: http://jsomijohanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Johanna: självklart kan de säkert ha pratat med honom, men han hade ju uppenbarligen INGEN aning om vilka McFLY var? 'Få hit dem' på två månader funkar ju inte, men det visste han säkert inte ...



Jo men sen las Amsterdam giget upp på deras myspace, och det var inte 1 månad innan konserten var ...

2009-10-07 @ 20:30:23
URL: http://xmcfly.blogg.se/
Postat av: Bella

Mycket bra skrivet! Håller verkligen med dig

2009-10-08 @ 15:56:16
URL: http://isabelsandqvist.blogg.se/
Postat av: JOHANNA

Sandra:

Nej, han hade nog inte så bra koll men det är ju bra att han försöker i alla fall :)



Men jag håller verkligen med om att 1 månad är för kort tid för att marknadsföra en konsert, jag tänkte bara påpeka att det ganska ofta är så att saker kommer ut till fansen innan det kommer upp på myspace^^ men det är ju först när det är officiellt som man kan vara helt säker på det :)

2009-10-08 @ 16:34:41
Postat av: kim

det e rätt babe! dör av skratt åt getmcflytoswe som uppenbarligen inte känner grabbarna för 5 öre. vet man hur dom funkar så hade man dött av skam av att skriva så in sin blogg. grabbarna announcar ju kommande announcements på sin myspace med typ "snart announcar vi tour-dates" liksom! clueless brudar= UNDERHÅLLNING!

2009-10-12 @ 18:13:24
URL: http://surfingthesun.blogg.se/
Postat av: Lisa

haha måste säga att jag håller med! det är inte ens en månad kvar till den 7 november och mcfly turnerade ju som sagt nyss i europa så man får ju vara lite realistisk. visst gör väl "getmcflytoswe" ett fint jobb (även om jag aldrig varit överdrivet positiv till att dom kommer hit, att åka utomlands och se dom är liksom en del av grejen:D) men att börja gråta av lycka för att nån martin säger att de ska komma hit är väl lite väl?

"Martin jobbar faktiskt för evenemang i sverige"

"Jag är själv lite chockad att Martin sa att det verkligen händer nu i höst"

"Jag sa dessutom till Martin att vi kan betala mer än 250kr"



håller med kim där: underhållning!

2009-10-12 @ 19:00:13
URL: http://twitter.com/tweetielisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0